sobota 6. septembra 2014

Spicy Honey Chicken mňam mňam

Dnes som mala na obed pikantné medové kuracie kúsky. Nevarím často dnes sa mi podarilo zase po nejakej dobe. Nie že by som nerada varila, varenie mám rada, lebo sa môžem pri tom vyhrať, ako pri malovaní obrazu, pridávať rôzne korenia a vždy z toho vzíde niečo originálne.
Poznám len pár receptov, a tento je jeden z tých mňamóznych (aj keď to sú asi všetky). Natrafila som naňho na Pintereste a originál je z blogu The Girl Who Ate Everything. Ten názov je perfektný, sama by som to lepšie nevymyslela a už len tým mi je táto žena sympatická :D

Trocha som recept pozmenila, keďže neviem, kde zohnať niektoré ingrediencie u nás. A pomenovala som ho "mňam mňam" na počesť mojej maminy, ktorá keď googli recepty, tak zadáva search term napríklad takto: "jahodový koláč mňam mňam". A div sa svete funguje to :)

Spicy Honey Chicken na slovenský spôsob
(asi 2 porcie)

Základ:
- kuracie prsia (do 500g)
- 2 lyžice rastlinného oleja

Korenie:
- 3 strúčiky nadrobno pokrájaného cesnaku
- 1 lyžička chilli korenia
- 1 lyžička soli

Poleva:
- 1/4 šálky medu
- 1 lyžica Balsamico octu

Zmiešame ingrediencie omáčky. Kuracie prsia pokrájame na malé kúsky a starostlivo obalíme olejom. Takto ich vložime do koreniacej zmesi a dáme pozor, aby boli dobre premiešané.
Pripravíme si panvicu a dáme na ňu mäso, keď je už rozpálená. Keď kúsky vyzerajú byť takmer hotové, rovnomerne na ne vylejeme med zmiešaný s octom, s tým že si necháme z medu trocha na neskôr. Kuracie kúsky smažíme, kým nie sú hotové.
Pri servírovaní ich polejeme zvyškom medu.

Chcela by som ešte poukázať na fakt, že chilli a soľ sa na začiatku dáva po 1 lyžičke. Nemusíte to vyskúšať ako ja, keď som pridala po 1 lyžici (na moju obranu sa to stalo v ten osudný deň okolo 22:30 v dôsledku ťažkej únavy a obrovského hladu, pri ktorom som mala chuť zabíjať).

Takto vyzerá môj výtvor:



Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára